BergamoMilan, Spring 2013

(Italiano)

Situata a 40 chilometri nord-est di Milano, Bergamo è uno dei quei gioielli poco conosciuti che sono trascurati a favore delle città famose e piene di turisti come Firenze e Roma. Certo, Firenze e Roma sono magnifiche, però la bellezza di Bergamo è più tranquilla e senza pretese. C’è una certa freschezza nell’aria, un certo fascino nei negozi che si affacciano sulle strade strette ed acciottolate, ed una ricchezza nei dettagli che caratterizzano le chiese.

Bergamo è divsisa in due parti: la Città Alta e la Città Bassa, collegate da una funicolare, in aggiunta ad alcuni piccoli sentieri. La Città Alta, dove ho passato un pomeriggio piacevole con i miei genitori italiani la settimana scorsa, è visibile da lontano sull’autostrada, perché è situata su una collina; ed è ricca di testimonianze storiche, siccome molte parti sono state costruite nel dodicesimo secolo.

Il luogo a Bergamo che ho amato di più è stata la Basilica di Santa Maria Maggiore, una chiesa della Città Alta di cui l’esterno è bellissimo e l’interno ti toglie il respiro. Ci ho passato molto tempo sdraiandomi su una panca e fissando a bocca aperta gli stupendi dettagli scolpiti e dipinti. Non riuscivo a capire come qualcosa potesse essere così bello, e se avessi potuto, sarei rimasta lì un giorno e mezzo, solo ammirando la bellezza di quel luogo.

Credetemi, non sarà l’ultima volta che visito Bergamo!

(English)

Located about 25 miles northeast of Milan, Bergamo is one of those little-known jewels that get bypassed for famous, tourist-filled cities like Florence and Rome. And while Florence and Rome are certainly gorgeous in their own right, Bergamo’s beauty is quieter and more unassuming. There is a certain freshness in the air, a certain charm in the little shops that line the narrow, cobblestone streets, a certain richness in the details that characterize the churches.

Bergamo is divided into the Upper City and the Lower City, connected by a little cable car route as well as foot paths. The Upper City, where I spent a pleasant afternoon with my host parents last week, can be seen from afar on the highway, and is filled with historical richness, much of it being built in the 12th century.

My place I loved most in Bergamo was the Basilica of Santa Maria Maggiore, a church in the Upper City that is beautiful on the outside and absolutely breathtaking on the inside. I spent much of my time there lying on a bench staring open-mouthed at the stunning sculpted and painted details of the interior. I couldn’t comprehend how anything could be so beautiful and if I could have, I would have stayed there a day and a half just admiring the beauty of that place.

Make no mistake, this will not be my last visit to Bergamo!

Be Sociable, Share!
If you enjoyed this post, make sure you subscribe to my RSS feed!
Tagged as: , , , , ,

You May also like:

Leave a Response

Please note: comment moderation is enabled and may delay your comment. There is no need to resubmit your comment.

*